תכני הלימוד לכיתה י:
תורה י: ספר במדבר – עיון
רצף הלימוד בספר
במדבר יתקיים מפרק ט עד פרק לב (לפרק כז
מוסיפים את סוף פרק לו לסגירת נושא בנות צלופחד). יש ללמד את נושאי ברכת כוהנים
והעלאת המנורה, למרות שאין הם נמצאים בפרקי הלימוד שנבחרו.
נביאים ראשונים:
שמואל ב (מחצית שניה של הספר, מלכים א, מלכים ב עד פרק ב).
בכיתה זו התלמידים
לומדים את חלקו השני של ספר שמואל ב וספר מלכים א כולו עד פרק ב במלכים ב – סוף
תקופת אליהו. כל התכנים נלמדים בבקיאות ועשר יחידות נבחרות בעיון.
גם כאן אנו
ממליצים לבתי ספר שיש להם יותר שעות להוראת תנ"ך להרחיב את יחידות הלימוד
בעיון.
בסוף כיתה י יבחנו התלמידים ביחידת
הבגרות הראשונה על ספר במדבר בעיון,
בקיאות בספרי שמואל א, שמואל ב ומלכים א ויחידות העיון שנלמדו בספרים אלו.
תכני הלימוד לכיתה יא:
תורה: ספר בראשית - עיון
כיוון שהספר נלמד
בבקיאות בכתות ז, בכתות יא יילמדו פרקים נבחרים בבראשית, מבנה הלימוד בנוי על יחידות גדולות ללא דילוגים
בתוכן.
מבוא לספר = 1
שיעור,
הבריאה - פרקים
א-ד + מגדל בבל = 10 שיעורים
פרקי אברהם ושרה -
פרקים יב-כב = 20 שיעורים
פרקי יעקב ועשו - פרקים כה, כז-כח = 9 שיעורים פרקי יוסף ואחיו - פרקים לז-מה = 10 שיעורים
נביאים וכתובים: נבואה ותפילה
(יונה, ישעיהו, תהילים)
הלמידה תעסוק בדבר ה' אל האדם (הנבואה) ובפניה של האדם אל א-לוקים (תהילים).
העיסוק בנבואה יכלול התייחסות לרקע ההיסטורי בו מנבא הנביא.
ספר יונה= 4 שיעורים
בקיאות מלכים ב
- פרק טו עד פרק
כ + דברי הימים ב, כו = 6 שיעורים
פרקי ישעיהו:
מבוא לנבואה = 2 שיעורים
א - 'חזון ישעיהו',
ב - 'והיה באחרית הימים', ה - 'אשירה נא לידידי', ו - 'בשנת מות המלך עוזיהו', ז -'ויהי
בימי אחז', י -'הוי אשור'- חלקו הראשון של
הפרק, יא- 'ויצא חוטר מגזע ישי', לה - 'ישושום מדבר וצייה', נח - קרא בגרון', סה"כ 9 פרקים בהיקף של 2-3 שיעורים לפרק =
24 שיעורים.
פרקי תהילים:
מבוא
לתהילים – 2 שיעורים
א - 'אשרי האיש', ח - 'מה אדיר שמך', כג - 'ה' רועי לא אחסר', ל - 'מזמור שיר חנוכת הבית', צב - 'מזמור שיר ליום השבת', קז - 'יאמרו גאולי ה', קכא - 'אשא עיני', קכב -'שמחתי באמרים לי', קכו - 'בשוב ה', קל - 'שיר המעלות ממעמקים'. סה"כ 10 פרקים= 12 שיעורים.
בסוף כיתה יא ייבחנו התלמידים ביחידת הבגרות השנייה על חומר הלימוד של כיתה
יא, היקף התוכן זהה בין שלוש יחידות לבין חמש יחידות, ההבדל יהיה בעומק ובהיקף
הפרשנות.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה